Tillämpad spelutveckling
15.0 HPKursen innehåller tre delar:
Den första delen av kursen utgör presentation av målet med kursen, hur tid ska rapporteras samt vilka krav som ställs på studenterna vad gäller rapporter och liknande. Spelutveckling kan innefatta utveckling av mjukvara men kan också gälla affärsmodellering.
Därefter följer en längre period där arbetet sker i en kreativ miljö pÃ¥ ¹û¶³´«Ã½ Innovation Park där spelutvecklingsstudio finns vilket ocksÃ¥ innebär att arbetet sker i kontinuerlig kontakt med intressentgrupper. Studenterna stämmer av sitt arbete med kursansvarig pÃ¥ universitetet men denna fas innefattar framför allt kontakter, diskussioner och demonstrationer med intressenter för det tänkta tillämpningsomrÃ¥det. Studentgruppen kan till exempel ha fÃ¥tt ett förslag frÃ¥n en verksamhet för ett spelutvecklingsrelaterat projekt och bör dÃ¥ kontinuerligt stämma av arbetet med representanter frÃ¥n denna verksamhet. Allt dokumenteras kontinuerligt av studenterna inför den sista delen av kursen.
Den sista delen av kursen innebär redovisning av arbetet och resultatet inför kursansvarig på universitetet, övriga kursdeltagare och eventuella andra inbjudna gäster samt inlämning av färdig rapport.
Undervisningen sker i form av föreläsningar, kontakter i studiomiljö och eget arbete.
Den första delen av kursen utgör presentation av målet med kursen, hur tid ska rapporteras samt vilka krav som ställs på studenterna vad gäller rapporter och liknande. Spelutveckling kan innefatta utveckling av mjukvara men kan också gälla affärsmodellering.
Därefter följer en längre period där arbetet sker i en kreativ miljö pÃ¥ ¹û¶³´«Ã½ Innovation Park där spelutvecklingsstudio finns vilket ocksÃ¥ innebär att arbetet sker i kontinuerlig kontakt med intressentgrupper. Studenterna stämmer av sitt arbete med kursansvarig pÃ¥ universitetet men denna fas innefattar framför allt kontakter, diskussioner och demonstrationer med intressenter för det tänkta tillämpningsomrÃ¥det. Studentgruppen kan till exempel ha fÃ¥tt ett förslag frÃ¥n en verksamhet för ett spelutvecklingsrelaterat projekt och bör dÃ¥ kontinuerligt stämma av arbetet med representanter frÃ¥n denna verksamhet. Allt dokumenteras kontinuerligt av studenterna inför den sista delen av kursen.
Den sista delen av kursen innebär redovisning av arbetet och resultatet inför kursansvarig på universitetet, övriga kursdeltagare och eventuella andra inbjudna gäster samt inlämning av färdig rapport.
Undervisningen sker i form av föreläsningar, kontakter i studiomiljö och eget arbete.
¹óö°ù»åÂá³Ü±è²Ô¾±²Ô²µ²õ²Ô¾±±¹Ã¥:
G1F (har mindre än 60 hp kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav)
±«³Ù²ú¾±±ô»å²Ô¾±²Ô²µ²õ²Ô¾±±¹Ã¥:
³Ò°ù³Ü²Ô»å²Ô¾±±¹Ã¥
µþ±ð³óö°ù¾±²µ³ó±ð³Ù²õ°ì°ù²¹±¹
Informatik 45 hp. Motsvarandebedömning kan göras.
Kurskod:
ISGB40
Kursen ingår inte i kursutbudet för nästkommande period.